Математика

                                    24 вересня
                                 Класна робота


26 травня
Математика
Тема. Діагностична робота «Повторення вивченого у 2 класі»
Інструкція до виконання:
·       У тестових завданнях пиши тільки букву відповіді. 
Наприклад,   1. а)   2.б)
·       Візьми чистий подвійний листочок в клітинку  і підпиши його.
1 сторінка
Діагностична робота
з математики
учня (учениці) 2 – А класу
Прізвище та ім’я (наприклад, Веги Софії)
2 сторінка
26 травня
Діагностична робота

1. Обери вираз, у якому першою треба виконати дію додавання.
А  24 : 4 + 36
Б  90 -  (13 + 17)
В  30 + 5 ∙ 6

2. Обери вираз, у якому число 3 є дільником.
А  3 ∙ 7 = 21
Б  21 : 3 = 7
В  21 : 7 = 3

3. Обери правильну нерівність.
А  17 + 14 > 30
Б   30 – 14 > 44
В  70 –  25 < 15

4. Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 8 см?
А  64 см
Б  32 см
В  16 см

5. Чому дорівнює периметр прямокутника зі сторонами 8 см та 2 см?
А  12 см
Б  18 см
В  20 см

6. Обчисли вирази. Запиши рівності.
72 : 9 : 4             90 : 10 + 56 : 7
40 : (2 ∙ 5)           10 ∙ 2 – 63 : 9

7. Порівняй іменовані числа (>  <  =). Запиши рівності й нерівності.
1 год 12 хв … 74 хв                 2 грн … 100 к.
1 доба 2 год … 26 год             50 см … 6 дм

8. Розвяжи задачу.

На першій полиці шафи стояло 25 книжок, на другій – на 7 книжок  більше, а на третій – у 4 рази менше, ніж на другій. Скільки книжок стояло на третій полиці?



Понеділок, 25 травня
Тема. Властивості множення та ділення

Добрий день, діти! Продовжуємо повторювати те, що вивчили у 2 класі.

Крок 1 Пригадай властивості множення та ділення. Уважно розглянь №880 на с.137 (УСНО)

Крок 2 Письмово виконай №881, 883, 885, 886.


Урок завершено!


Пятниця, 22 травня
Тема. Табличне множення та ділення

Добрий день, діти! Продовжуємо повторювати те, що вивчили у 2 класі.
Виконайте усно №872 на с.136, письмово - №873, 874,876, 879.


Чекатиму фото виконаної роботи!


Четвер, 21 травня
Тема. Табличне множення та ділення

Добрий день, діти! Продовжуємо повторювати те, що вивчили у 2 класі. Виконайте тест, перейдіть за посиланням.




Гарного дня!

Вівторок, 19 травня
Тема. Одиниці вимірювання величин. Розвязування задач.

Добрий день, діти! Продовжуємо повторювати те, що вивчили у 2 
класі.

Крок 1 Пригадайте наступне:
1год=60хв;     1тиждень=7діб;    1доба=24год;   1рік=12міс.
1дм=10см;       1м=10дм;        1м=100см;    
1ц=100кг;  1грн=100к.  

Крок 2 Виконай дії з іменованими числами: №848, 849 на с.132, №854 на с.133

Крок 3. Розвяжи задачі письмово: №851, 852 на с.133

Чекаю фото виконаних робіт!



П'ятниця, 15 травня
Тема. Повторення прийомів додавання та віднімання двохцифрових чисел у межах 100.
-Діти, для закріплення здобутих знань пропоную виконати у підручнику такі завдання: №821, №822, №825, №826 на с.129
                   Гарних вихідних!


Четвер, 14 травня
Тема. Повторення прийомів додавання та віднімання двохцифрових чисел у межах 100.
Добрий день, діти! Продовжуємо повторювати те, що вивчили у 2 класі. Пропоную виконати завдання за посиланням:
Гарного усім дня!



Вівторок, 12 травня
Тема. Повторення прийомів додавання та віднімання чисел з переходом через розряд у межах 100.

Добрий день, діти! Продовжуємо повторювати те, що вивчили у 2 класі.


Крок 1 Пригадайте правила додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.

Крок 2 Виконай письмово №810 на с.127, №812,813, 814 на с.128

Крок 3. Виконай завдання на повторення у ПЗ «Розумники» (част.3,блок1)


Гарного усім дня!


8 травня
Математика
Тема. Повторення вивченого в 2 класі.
Нумерація чисел у межах 100. Додавання та віднімання двоцифрових чисел.(с.126)

Крок 1. Виконай усно завдання 800 на с.126
-         Прочитайте числа. За якими ознаками вони об’єднані?
Нагадування: одноцифрові, двоцифрові, круглі, парні, непарні…

Крок 2. Запиши в зошиті
8 травня
Каліграфічно запиши завдання №801 (дивись числа у №800)
Наприклад, числа п’ятого десятка: 42, 45; восьмого десятка:76, 78, 79. А далі самостійно!

Крок 3. №802 (усно)
Руханка.
Відпочинь.

Крок 4.Обчисли вирази №805

Крок 5. Розв’яжи задачі №804 і 806.
Сподіваюся, що ви легко впоралися із завданнями? Адже це повторення!
Дякую за роботу!




Четвер, 7 травня
Діагностична робота
-Вітаю вас, діти! Сьогодні ми напишемо діагностичну роботу з математики за темою «Арифметичні дії множення та ділення. Табличне множення та ділення»
-         Візьми подвійний листок у клітинку і підпиши його
                            
                             Діагностична робота з математики
                                      учня (учениці) 2-А класу
                                  (наприклад) Ващук Анни    
    Перегорни сторінку і напиши дату
7 травня
1. Обчисли  вирази.  
90 – 80 : 10 =                          36 : ( 52 – 43) =
(52 – 49) * 6 =                         0 : 5 +64 =

2.    Виконай дії з іменованими числами
1 год – 24 хв =                             1 м – 17 см =    

3. Постав знаки      <    >     =
1 м 2 дм        12 дм                                        
3 дм 4 см     43 см 

4. Розв'яжи задачу.
У кошику було 53 банани. Шести мавпам роздали по 4 банани. Скільки бананів залишилося в кошику?

5. Побудуй прямокутник, ширина якого дорівнює 4 см, а довжина — у 2 рази більша. Обчисли периметр.


Бажаю успіхів!



Вівторок, 5 травня
Тема. Розвязування виразів і задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення.

Добрий день, діти! Сьогодні закріплюємо здобуті раніше знання, готуємося до діагностичної роботи(буде у четвер).

Крок 1 Обчисли вирази у № 791 на с.124

Крок 2 Порівняй вирази №796 на с.125

Крок 3. Розвяжи задачі №789, 792 на с.124

Крок 4 Запиши вирази з іменованими числами.
1м – 2 см =                  1 дм 6 см : 2 =             2 см * 9 = 
    
Скидайте фото робіт. Пишіть або дзвоніть, якщо будуть питання.


Гарного усім дня! 


Понеділок, 4 травня

Тема. Властивість ділення нуля на число. Неможливість ділення на 0.

Крок 1 Усно обчислюй, а в зошит запиши тільки букви, які позначають правильну відповідь
1) 56 : 7 + 1=
а) 9;             б) 6;               в) 7.

2) У якому прикладі невідоме ділене?
а) 64 : ? = 8;                  б) ? · 8 = 64;                  в) ? : 8 = 8.

3) При якому значенні а рівність а · 8 = 48 буде правильною?
а) 6;                 б) 5;               в) 7.
 

  4)  Порівняй: 40 : 10 ⃞ 50:10
а) <;        б) >;       в) = .

5)  Батькові 40 років, а син у 5 разів молодший. Скільки років синові?

6) Порівняй: 0*9 ⃞ 8*0 
 а) <;     б) >;     в) = .

Крок 2 Уважно проаналізуй!

Ми знаємо, що з  одного прикладу на множення можна скласти два приклади на ділення. Але поглянь на такий приклад: 8*0=0
Складемо з цього виразу приклади на ділення: 0:8=0, 0:0=8
Але не може бути, що 0:0 буде 8! 
Отже, запамятай: НА НУЛЬ ДІЛИТИ НЕ МОЖНА!

Крок 3. Письмово №781 та № 782, №783 на с.123
Будь уважним! 60 хв : 10 = 6 хв! Не можна губити хв.
Так само із сантиметрами та ін.


Гарного усім дня! 


Четвер, 30 квітня
Тема. Властивості множення на нуль,множення нуля на число

Крок 1 Попрацюйте усно, виконайте №772 на с.122

Крок 2 Запишіть у зошитах дату. Усно обчисліть і запишіть тільки  відповіді:
Ø Добуток чисел 8 і 10 зменшити на 4.
Ø Добуток чисел 9 і 9 збільшити на 12.
Ø Різницю чисел 16 і8 збільшити у 9раз.
Ø Частку чисел 30 і 6 збільшити на 38.

Крок 3 Проаналізуй уважно записи на с.122 №773

Памятай! Під час додавання і віднімання нуля залишається те саме число: 3+0=3   4-0=4
А при множенні нуля на число чи числа на нуль отримаємо у результаті нуль: 3*0=0    0*4=0

Крок 4 Виконайте письмово № 774, 775, 777.

Крок 5 Усно №776

Гарного усім дня! 


Вівторок, 28 квітня
Тема. Властивості множення та ділення на 10.

Крок 1Перейдіть за посиланням і попрацюйте усно (відео 10 хв).

Крок 2 Виконайте письмово № 765, 769,770, 771.

Крок 3 Усно. Таблиця множення на 10.

Бажаю успіхів!



Понеділок, 27 квітня
Тема. Розвязування виразів і задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення.

Вітаю вас, діти! Запрошую до навчання.

Крок1 Запиши у зошиті дату і виконай №757 на с.120. Усно розвяжи приклади, а в зошит запиши тільки відповіді через кому.

Крок2 Усно №759 на с.120
Підказка тут, прочитай:
-         Прочитайте умову задачі.
-         Що нам відомо? (Кількість троянд – 27)
-         Що означає число 9? (кількість троянд у кожному букеті)
-         Як дізнатися, скільки зробили букетів? (Поділити 27 на 9)
-         Отже, 3 букети.
Як скласти обернену задачу? Що означає «обернена»Обернена задача – задача, в якій невідоме стає відомим, а потрібно знайти в задачі те, що було вже відомим.
Отже, складемо таку задачу. Нехай кількість троянд ми залишимо відомим – 27 троянд. Із цих троянд склали 3 букети, у кожному букеті однакова кількість троянд. Скільки троянд у кожному букеті?
27 : 3 = 9 (тр.)
Відповідь: 9 троянд у кожному букеті.
-         Це і є обернена задача. Можна було зробити невідомим число 27. Якщо є бажання, то складіть таку задачу.

Крок3 Письмово  №761 на с.120 , №762 на с.121

  Крок4 ПЗ «Розумники» (частина 7, блок 10, «яєчка»8-13)


Бажаю успіхів! 


Пятниця, 24 квітня
Тема. Таблиця ділення на 9

Вітаю вас, діти! Запрошую до навчання.

Крок1 «Математична розминка»
    ПЗ «Розумники» (частина 7, блок 9, «6 яєчок»)
Крок2 Запиши у зошиті дату. Каліграфічно пропиши число, яке вийде у математичному ланцюжку №749 на с.118
Крок3 Сьогодні, діти, ознайомитеся з таблицею ділення на 9.
Пригадайте, що з кожного прикладу на множення можна                        утворити два приклади на ділення. Наприклад,
         8*5=40         40: 5=8       40:8=5
Розглянь на с.119 у №750 таблицю, де з прикладів на множення   числа 9 складено приклади ділення на 9. Спробуй запамятати! Хай хтось з рідних перевірить, чи вдалося тобі це.

 Крок4  Пригадай правило, як знайти невідоме ділене? Невідомий дільник? Виконай письмово №751 і прочитай
    правила.        
  Крок5 Сьогодні спробуємо розвязати задачу на 3дії. Прочитай короткий запис до задачі №752 і користуйся моєю підказкою до виконання:
-  Чи можемо відразу дізнатися, скільки було крашанок? (Ні, не можемо, бо сказано, що крашанок у 3 рази менше, ніж усіх писанок…)
-   А ми можемо дізнатись, скільки було усіх писанок? (Ні, не можемо, бо не знаємо, скільки було других писанок…)
-    Що сказано про другі писанки? (на 3 менше…)
-   Якою дією дізнаємося? (Відніманням..)
- А тепер можемо дізнатися, скільки усіх писанок? (Так. Дією додавання. 6+9=15)
-   А як тепер дізнатися, скільки ж крашанок? (У з рази менше… Отже 15 : 3)
-     То скільки дій буде у задачі? (Три) Запиши дії із поясненням.
    Крок6 письмово виконай задачу №753 на с.119


Бажаю успіхів! 


Четвер, 23 квітня
Тема. Знаходження значень виразів і розвязування задач на застосування вивчених таблиць множення і ділення. 

Вітаю вас, діти! Запрошую до навчання.

Крок1 Запиши у зошиті дату і виконай завдання математичного диктанту (записувати лише відповіді через кому)
М.д
·        5 збільш у 9 раз
·        7 збільш на 9
·        Сторона квадрата 9см. Знайди периметр.
·        Ділене 64, дільник 8, знайди частку.
·        Зменшуване 32, відємник 4, знайти різницю
·        На скільки більше число 56 за 8?
·        У скільки раз більше число 24 за 4?

Крок2 Запиши у зошит приклади №743 на с.118

Крок3 Розглянь уважно №744 на с.118.
Підказка тут, прочитай:
Чому дорівнює перше число?
Отже, перше число – а.
Чому дорівнює друге число? Що сказано про нього?
(У 9 разів більше…)
Що означає: у 9 разів більше? (Це означає, що потрібно перше число помножити на 9, тобто а * 9.)
Отже, друге число – а * 9.
-         Що нам потрібно знайти? (Знайти суму цих чисел…)
-         Що означає суму чисел? (Потрібно числа додати…)
-         Які числа додати? (Перше і друге, тобто а + а *9)
-         Отже, ми склали вираз а + а * 9.
-         Ось тепер зможемо записати …
-         Якщо а = 4, то ….
-         Якщо а = 7, то ….
         
Крок4 Виконай письмово №748 на с.118
         
Крок5 ПЗ «Розумники» (частина 7, блок 8 до кінця доробити)

Бажаю успіхів!


Телефонуйте! Пишіть! Я на звязку!


Віторок, 21 квітня

Тема. Задачі з буквеними даними. Таблиця множення числа 9.


    2)   Розглянемо ще одну задачу.
В Олі було n яблук, а груш – у 8разів більше, ніж яблук. Скільки фруктів було в Олі? Записувати треба так:
                                            Задача
1)   n*8 (гр.)-було в Олі.
2)  n+n*8(фр.)                                                                            Відповідь: в Олі було n+n*8 фруктів.
Ось так складається буквений вираз до задачі.

Усно розглянь задачу №729 на с.115

Письмово розвяжи задачу №732 на с.116

3)  Ознайомся з таблицею множення на 9 (с.116, №734)
Зверни увагу, що майже усі приклади будуть вам уже відомі, якщо множники поміняти місцями. Лише один приклад новий: 9*9=81
Потренуйся усно називати рідним відповіді до таблиці множення на 9.

4)  Письмово розвяжи №735 і №739

5)  Фізкультхвилинка «Танець робота».

6)  ПЗ «РОЗУМНИКИ»- частина7, блок 8( пять «яєчок»)


Бажаю успіхів!


Математика
                                  16 квітня
                           Самостійна робота
1.Запиши і обчисли вирази:
4*3 + 34=                 9 : 3 + 27 : 3 =   
24 : 4 * 6 =                8 * 9 - 8 * 8=
48 : 8 * 9 =                64 : 8 - 24 : 8=
5*7 - 17  =                 72 : (32 – 24)=

2. Знайди значення виразу:
18 + с : 8, якщо с = 72; с = 32

3.Розвяжи задачу
В магазині діти купили 6 пиріжків по 8 гривень кожен. У дітей ще залишилося 25 грн. Скільки грошей було у дітей спочатку?



 Фото виконаної роботи скиньте, будь ласка, у приват.
Бажаю вам успіхів!



Віторок, 14 квітня
Тема. Таблиця ділення на 8.

Вітаю, друзі! Почнемо урок з усного рахунку. Виконай тестування з 6завдань: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=178515
-      
     Сьогодні, діти, ознайомитеся з таблицею ділення на 8.
Пригадайте, що з кожного прикладу на множення можна утворити два приклади на ділення. Наприклад,

 7*5=35         35: 5=7       35:7=5





Пятниця, 10 квітня

Тема. Таблиця множення на 8

1.     Усна лічба
Підручник с.112, №702
2.   Математичний диктант (склади приклади, запиши їх і розвяжи)
-         Число 28 зменшити у сім разів.
-         У скільки раз 7 менше за число 42?
-         Суму чисел 29 і 27 зменшити у 7 разів.
-         Різницю чисел 22 і 15 збільшити у 6 разів.
-         На скільки 43 менше, ніж добуток чисел 7 і 7?
-         Маса поросяти 7 кг, а вівці – у 6 разів більше. Яка маса вівці?
-         Сторона квадрата 7см. Знайди периметр.
3.    Пригадай!
-         Що ми називаємо дією множення?
-         Як називаються компоненти і результат дії множення?
-         Замініть вираз 8 + 8 +8 + 8 +8 дією множення.
-         Як називається у виразі 8 · 5 число 8?   А число 5?
4. Робота над таблицею. (с.112, №704) Усно!
-  Перший стовпчик – число 8, другий – від 2 до 9, третій починається числом 16 і до 72.  У третьому стовпчику кожне наступне число збільшується на 8.
-А як перевірити кожен результат таблиці множення числа 8?
-Як ще можна знайти результат множення числа 8 з вивчених таблиць?
- Що цікаве ви помітили? Які рівності вже знайомі?
- Які ще не вивчені випадки множення?

5.Фізкультхвилинка «Танець робота».

6. Обчисли письмово приклади №705 на с.112(з опорою на таблицю множення числа 8)

7. Розв’язання задачі  706 (с.112)





8. Потренуйся в ПЗ "Розумники" (частина 6,блок 10 )


Бажаю успіхів!




Віторок, 7 квітня
Тема. Таблиця ділення на 7.

Вітаю, друзі! Пригадайте, що з кожного прикладу на множення можна утворити два приклади на ділення.  Наприклад,
6*5=30         30: 6=5       30:5=6
Розглянь на с.110 у №688 таблицю, де з прикладів на множення числа 7 складено приклади ділення на 7. Спробуй запамятати!

Запиши дату і виконай приклади у №689.
Пригадай, як шукати невідоме ділене і дільник.
Правило: Щоб знайти ділене, требе дільник і частку помножити.
                 Щоб знайти дільник, треба ділене поділити на частку.
Виконай № 690, застосуй ці правила.

№ 691 - розвяжи задачі усно, але запиши лише відповіді через кому.

Задачу № 692 розвяжи за таким планом:
1) Розглянь короткий запис до задачі.
2)Зверни увагу, що мова йде про майстра і учня, які     виготовляли деталі.
3)Скільки деталей зробив майстер? (усно скажи)
4)Чи відомо, скільки деталей зробив учень?(Ні). Яка підказка є?(Він зробив у 3 рази менше). Якою дією дізнаємося? Запиши 1 дію, в якій дізнаєшся, скільки деталей виготовив учень.
5)Про що запитується у задачі? (На скільки менше деталей зробив учень.) А як дізнатися? (Щоб дізнатися, на скільки менше або більше одне число за інше, треба від більшого відняти менше). Запиши 2 дію.
6)Запиші відповідь.

Потренуйся в ПЗ «Розумники» (частина 6,блок 9,«яєчка» 1-5).


Бажаю успіхів!


Понеділок, 6 квітня
Тема. Закріплення табличних випадків множення та ділення

Вітаю вас, дітки! Сьогодні закріпимо здобуті раніше знання. Табличку множення числа 7 вивчили? Дуже сподіваюся! Перевірте свої знання.

Виконай у програмі «Розумники» завдання (частина 6, блок7). Не всі діти виконали минулого разу ці завдання!
Запиши у зошиті дату.
Математичний диктант. Пиши тільки відповіді.
Ø Знайди суму чисел 7 і 5;
Ø Знайди добуток чисел 7 і 8;
Ø До числа 5 додай добуток 7 і 3;
Ø До числа 13 додай добуток чисел 7 і 6;
Ø Від числа 60 відняти добуток чисел 7 і 4.

Письмово: с.109 №681, 682, 686

Усно:  с.109, №684

Бажаю успіхів!

Пятниця, 3 квітня
Тема. Таблиця множення числа 7

Діти, сьогодні познайомимося з таблицею множення числа 7.
Розгляньте цю таблицю у підручнику на с.108, №674
Зверніть увагу на те, що деякі вирази нам уже відомі. Можна скористатися переставною властивістю множення і дізнатися результат.
Розглянемо, що означають такі вирази:
7*7 означає, що 7 додали 7 разів, тобто 7+7+7+7+7+7+7=49
7*8 означає, що 7 додали 8 разів, тобто 7+7+7+7+7+7+7+7=56
7*9 означає, що 7 додали 9 разів, тобто 7+7+7+7+7+7+7+7+7=63
Запамятай значення цих трьох виразів.
Потренуйся множити на число 7 
у програмі «Розумники» (частина 6, блок7)

Письмово у зошиті виконай №675, 678, 679


 Діти, на цьому наш урок завершено. Бажаю успіхів! 


Математика
                                                2 квітня
                                        Самостійна робота
1.Запиши і обчисли вирази:
6*8-15=               6:6+ 54:6=
2*4*6=                (23+19):6=
2.Виконай перетворення іменованих чисел:
1рік 6міс.=… міс.                        2 доби 3год=… год
1     тиждень 6 днів =… днів           1хв 23с= …с
3.Математичний диктант.Запиши лише відповіді
(через кому).
-      На скільки 2 тижні більші за 6 діб?
-      У скільки раз число 30 більше за 5?
-      На скільки число 18 більше за 3?
-      У скільки раз число 4  менше за 28?
4.Розвяжи задачу
Оля прочитала 54сторінки у книзі, а її менший брат – у 6 раз менше. Скільки всього сторінок прочитали Оля та її брат?

Фото виконаної роботи скиньте, будь ласка, у приват.

5.Зроби перерву, виконай фізкультхвилинку, випий води.
6.Виконай у програмі «Розумники» завдання: част.6,блок 6.


Вівторок, 31 березня
Тема. Кратне порівняння чисел      
Вітаю вас, діти! Вчора ви ознайомилися із діленням на 6. Спробуйте перевірити свої знання. Виконайте в програмі «Розумники» завдання. Частина 6, блок 3.
Для наступної роботи нам необхідно пригадати, як дізнатися, на скільки більше або менше одне число від іншого?
Запишіть у зошити  дату та дайте відповіді на запитання (писати лише відповіді через кому)
    На скільки більша 1 доба, ніж 5 год?
    На скільки більша 1хв, ніж 10с?
    Оля прочитала 47сторінок у книзі, а Катя-18. На скільки менше сторінок прочитала Катя?
    На скільки 5 діб менші за 2тижні?

Сьогодні ти маєш навчитися визначати, У СКІЛЬКИ РАЗІВ  одне число більше або менше від іншого.

УВАГА !!! Переглянь пояснення цієї теми за посиланням:

Прочитай та запам’ятай правило: 

Усно  закріпи нові знання, виконавши №667, № 668
Письмово   виконайте завдання №670, 671 на с.107

Під час роботи не забувай про фізкультхвилинки! Можеж виконати одну із цих:


Діти, на цьому наш урок завершено. Бажаю успіхів! Пам’ятайте, що я завжди на зв’язку. 



30.03.2020р. Тема уроку "Таблиця ділення на 6"

1. Діти, пригадайте суть дії ділення і виконайте декілька завдань на платформі "Мій клас" (там, де перевірочні роботи)

Результати пошуку

Результати веб-пошуку з посиланнями на сайти

2. Розгляньте таблицю, де з рівностей на множення числа 6 складено рівності, що містять ділення на 6. (підручник "Математика" с.105 №657)
3. Спробуй вивчити таблицю ділення на 6
4. Застосуй здобуті знання, виконавши приклади №658 і №663 на с.105 (письмово)
5. За бажанням можете повправлятися виконувати подібні завдання в програмі "Розумники" (Частина 6,  блок 3)


МАТЕМАТИКА 19.03.2020р.
Вибери правильні  відповіді:
1) 85хв-1год
А) 84 хв        Б) 61 хв            В)   25хв

2) 73с-1хв
А) 3 с             Б) 13с              В)   31с

3) 6*8 – 6*2=
А) 60          Б) 36          В) 46

4) 3+6*2=
А) 15          Б) 18          В) 21

5)    2 доби – 6 год=
А) 18 год         Б) 42 год          В) 30год

6) Оля купила 7 ручок по 6грн кожна і альбом за 12грн. Яка вартість покупки?
А) 64грн          Б) 30грн          В) 54грн

7) Тато купив 9кг моркви, а картоплі – у 6 раз більше. Скільки кілограм овочів купив тато?
А) 53кг          Б) 63кг        В) 45кг

8) Довжина прямокутника-6см, а ширина-4см. Знайди периметр прямокутника:

А) 10см          Б) 24см       В) 20см


Тренувальні завдання
Підготовка до олімпіади з математики
2 клас
1. Що важить більше: 1кг вати чи 1кг заліза? Обведи правильний варіант відповіді.
а) вата;        б) залізо;         в) однаково.
2. З-під воріт видно 8 кошачих лапок. Скільки котів у дворі?  Обведи правильний варіант відповіді.
а) 7 ;        б)  3 ;         в) 2 ;         г) 0.
3. У вазі лежало 3 тістечка, 5 цукерок і 8 слив. Скільки фруктів лежало у вазі? Напиши відповідь.
4. Колоду розпиляли на 3 частини. Скільки розрізів зробили?  Обведи правильний варіант відповіді.
а) 3 ;        б)  2 ;         в) 4 .
5. В одній сім´ї два батька і два сини з’їли 3 апельсини. Скільки з’їв кожен з них? Напиши відповідь.
6. Дві дівчинки йшли в парк. Їм назустріч йшли ще п’ять подруг. Скільки всього дівчат йшло в парк? Обведи правильний варіант відповіді.
а) 7 ;        б)  5 ;         в) 2 .
7. На тарілці лежало 6 тістечок. Два з них розрізали навпіл. Скільки тістечок стало на тарілці? Напиши відповідь.
8.  Постав у виразах дужки таким чином, щоб відповіді були правильними.
     25 + 10 : 5 = 7                          15 + 10 : 5 = 5
     20 – 8 : 4 = 3                             70 – 39 – 1 = 30
9. В першому будинку на один під’їзд більше, ніж у другому. Всього в двох будинках 9 під’їздів. Скільки під’їздів у кожному будинку? Напиши відповідь.
10. Посадили 7 ялинок, а між ними поставили по одній лавці. Скільки всього лавок поставили? Напиши відповідь.
11.  В першому будинку на 3 поверхи більше, ніж у другому. Всього в цих будинках 5 поверхів. Скільки поверхів у кожному будинку? Напиши відповідь.
12. В одній вазі 10 яблук, а в іншій – 6 яблук. Скільки яблук треба перекласти із однієї вази в іншу, щоб яблук стало порівну. Напиши відповідь.
13. Розстав відповідні арифметичні знаки і, де необхідно дужки.
        7  7 7  7 = 2                        7  7 7  7 = 3
        7  7 7  7 = 6                        7  7 7  7 = 49  
14. Вчитель записав на дошці число 154 . Учні поділились своїми спостереженнями стосовно цього числа. Одне з них було хибним. Знайди і підкресли його.
а) Всі цифри у записі – різні числа.  
б) Сума крайніх цифр дорівнює середній цифрі.     
в) У записі числа використано 3 цифри.    
г) Кожна наступна цифра у записі, більша попередньої.
д) Сума цифр – двоцифрове число.   
15. Три перших уроки були: математика, українська мова і читання. Математика – не перший, читання – не перший, і не третій. Який був розклад? Вкажи порядок уроків.
Українська мова - ;    математика - ;   читання - .
16. Ведмідь, Заєць і Лисиця приймали участь у змаганнях з бігу. Хто яке місце зайняв, якщо відомо, що Лисиця була передостанньою, а Заєць прибіг раніше, ніж Лисиця? Напиши.
Ведмідь - ;    Заєць - ;   Лисиця - .
17. Дві планки довжиною 60 см кожна, поклали на метрову лінійку: одну – зі сторони початку вимірювання, іншу – з кінцевої сторони. Яку довжину лінійки займає подвоєна частина планки? Розв’яжи задачу за допомогою відрізків.
18. Висота стовпа 6 метрів. За день равлик піднімається на 4 метри, а за ніч опускається на 3 метри. Через скільки днів равлик доповзе до вершини стовпа? Напиши відповідь.
19. У вільні квадрати встав такі числа, щоб сума всіх клітинок дорівнювала 9.
     
2
6


3




20. Сума двох чисел дорівнює 25. Одне з чисел на 7 більше від другого. Які це числа? Обведи правильний варіант відповіді.
а) 18 і 7 ;        б)  9 і 16 ;         в) 12 і 13 .
Віршовані математичні задачі про казкових персонажів


***
Сорока-ворона кашку варила
Діток кормила.
П‘ять діток мала,
Одного наказала.
Він нічого не робив і обід не заслужив.
Мама кашку насипала.
То скількох нагодувала?
***

П‘єро і Буратіно
Завітали до Мальвіни.
Артемон до них прибіг.
Скільки стало всіх?
***
Ворон каже: «Кар-кар-кар!
Я кращий в лісі перукар»
Прилетіли 3 синички
Заплести собі косички.
А сорока Алла
Хвіст пофарбувала.
І промовив ворон: «Ох!»
Клієнтів обслужив скількох?

***
Плачуть 2 бегемотики
Бо у них болять животики.
В крокодила ниє зуб,
вушко в зайченяти
Ай-боліта швидко
потрібно викликати.
Лікар наш все зможе.
Скільком звірятам допоможе?
***

Лізі казку про рукавичку
прочитала старша сестричка
Мишка, жабка, вовк, кабан,
Ведмідь – набрідь
Скільки звірів, підкажіть?

***
Білосніжка і 7гномів
По ягоди ходили.
Назбирали повний кошик,
На чай їх засушили.
Всі до столу сіли враз.
«Скільки їх?» - спитаю вас.

Віршовані математичні задачі про сім‘ю
***

В нас сімейка невеличка,
2 брати і 3 сестрички:
Даша, Соня, Глаша,
Ваня і Андрій.
Порахуй усіх мерщій.
***


У Софійки 3 копійки,
А у Вані 5.
Швидше руки підіймайте,
Хто вміє гроші рахувать?
***
Запитав татусь у сина:
«Скільки звуків у слові країна?»
Що скаже син відомо всім
Звичайно, буде (7)
***
Запитала мама в дочки:
«Скільки звуків в слові бочка?»
Як же цього не знать
в слові бочка
Звуків …. (5)
***
Запитала в Яночки бабуся:
«Скільки звуків у слові  Маруся?»
Яна вірно відповість:
«Звичайно, буде …» (6)
***
Дідусь запитав у Кості:
«Скільки звуків у слові гості?»
Костя вміє рахувать.
Відповідь відома - …  (5)
***
Мої бабуся з дідусем
По гриби ходили.
Потім ті грибочки
в банках засолили:
4 з опеньками,
2 з маслюками,
8 із справжніми грибами.
Завдання для вас, діти, -
Всі банки полічити.
***

Маленька Софійка
Гарно малювала.
Всі свої малюнки у папочки складала.
В цій 7 малюнків,
А в тій – 5.
Хто зможе всі малюнки
нам порахують?
***
Даша, Соня  та Глафірка
На морі відпочивали,
А на згадку про море
камінці збирали.
В Соні 3, у Глашки– 2,
В Даші їх аж 5.
Хто нам допоможе
Їх порахувать.
***
Ми в «Софіївці» гуляли,
Шишечки соснові
в кошики збирали.
3 шишечки та ще 5
Буде … (8) – як не знать?
***

Настав добрий ранок.
Мама на кухні готувала сніданок.
6 млинців приготувала -
Киця  Мура 1 вкрала.
Порахуйте ті млинці,
Що потраплять зранку
дітям до сніданку
***

Наш дідусь Опанас
Біля річки гуси пас:
Гусаків 4,
Гусок 5.
Треба всіх порахувать.
***
Понеділок, вівторок, середа,
Четвер, п’ятниця субота, неділя, -
Запитала тата Ліля.
Що ж їй тато відповів?
Це відомо всім,
Що  у тижні днів є … ( сім)
***
Малий Андрійко з дідусем
По рибу ходили -
3 карасики,
6 окунців
Швидко наловили.
Хто з вас діти відповість:
«Скільки буде 3 + 6 ?»

Віршовані математичні задачі про тварин
***

Справжніх друзів на обід
запросив до себе кіт.
Став він думать і гадать,
Чим їх буде пригощать:
Їжачок, 2 киці, 3 крота.
Скільки друзів укрота?
***

«У котика Маркіза є сестричка Ліза
І старший брат Тимко,
Меншенький Васько,
А ще є Сніжинка» -
сказала Яринка, -
Зовсім не маленька котяча сімейка.
Часу не  марнуйте -
Котів всіх порахуйте.
***

10 каченят стали дружно
в один ряд:
8 побігло купатись.
Скільки залишилось гратись?
***
Наша киця Мура
Справжня замазура.
8 черевичок забруднила,
Тільки двоє з них помила.
Скільки черевичків, діти,
Залишилося помити?
***
Є акваріум в Тимка.
В ньому – рибка золота,
А в його сусідки Іри
Таких рибок аж 4.
Порахуйте ви оті
Рибки золоті.
***
На лавці біля криниці
Грілись на сонечку 3 киці
Потім котик до них прибіг
Полічіть котів усіх?
***

Зайченята на городі
Урожай збирали
Тут 4, а  там – 5.
Нумо моркву рахувать.
***
Запитав восьминіг:
«Діти, скільки в мене ніг?»
Павучок волохатий
просить ноги рахувати.
Пропищала сороконіжка:
«Порахуйте мої ніжки!»
Ну а скільки ніжок
У двох сороконіжок?
***
10 чайок над морем літали,
Дружно крилами махали -
6 на берег приземлилось.
Скільки чайок залишилось?

***

У сороки Христі
всі груди в намисті.
Христя пісеньку співала,
Намистинки рахувала
6+6 – 12
Знай і про це не забувай.
***

В дельфінарії дельфіни
Дітей забавляли -
5 стрибали,
3 співали,а 2 малювали.
Хто з вас зможе, діти,
Дельфінів полічити?

***
3 маленьких кенгуру
Грали у веселу гру.
Ще прийшло7 кенгурят.
Скільки разом всіх звірят?
***

2 зелені жабки
мили свої лапки
Пристрибало ще 3 жабки
Скільки жабок миє лапки?

Віршовані математичні задачі про природу
***

Тепле  ніжне сонечко
Раненько вставало,
Веселі промінчики
Людям посилало.
Спочатку 5,
А потім 7.
Скільки разом промінців?
***
2 маленькі хрущі
Заховались на кущі.
Ще хрущиків 5 на вишеньці сидять.
Давайте міркувать
Раптом підуть дощі,
Скільки потрібно плащів
Для наших хрущів?***


Посварились 2 хмаринки,
І полились з них сльозинки -
4 сльозинки та ще 3
Буде 7, як не хитри.
***
Журавлі курличуть,
Відлітають в теплі краї,
На прощання помахали крилами мені
5 журавликів та ще 13
Скільки разом (18)
***

4 хмаринки
по небу пливли,
Веселі розмови між собою вели.
А назустріч їм – ще 6.
Скільки хмаринок разом,
Хто швидше відповість?




Віршовані математичні задачі про господарську діяльність

***
На городі жовта диня,
Наче справжня господиня
Рахувала залюбки зелененькі огірки -
5 огірочків та ще 5 – буде … (10),
Як не знать.

***

У бабусі Еми
Гарні хризантеми -
Жовтих 3,
Біленьких 5.
Нумо квіти рахувать.
***
У садку у тітки Килини
7 кущів малини,
Посадила іще 5,
Пішла кози напувать.
Всі кущі ті порахуй,
Відповідь в повітрі намалюй.
***
Бабуся Оля у печі
Випікала калачі -
6 спекла, 4 з‘їли.
Скільки залишили?
***
20 шуб капуста мала
Стало жарко – 8 зняла,
З сестрою поділилась.
Скільки залишилось?
***
2 веселих буряки
Танцювали залюбки.
5 огірочків не забарились
в хороводі закружились.
Морквиця в пляс пішла
У червоному намисті.
Скільки разом всіх
городніх артистів?
***

Працьовиті школярі
Яблука збирали
20 яблук – це не мало
10 з‘їли.
Скільки стало?

Віршовані математичні задачі про школу, ігри та спорт


***
Знаєш ти, що у нас
самий дружній в школі клас
Нумо, друже, поміркуй
І уважно порахуй:
12 хлопців, 9 дівчаток
Скільки всіх маляток?

***
Друже, а чи знаєш ти
Як периметр знайти?
Всі сторони потрібно знати
Потім разом їх додати.
***

Англійською
Мама -mother
Сестра -sister
Братик -brother
Котик –cat
Собачка –dog
Який цікавий в нас урок!
Хоч як би не хотіли,
Скільки нових слів завчили?
***
«Як знайти площу фігури?» -
Запитав Юрко у Нюри. -
«Довжину на ширину помножиш,
Площу відшукати зможеш».


***
5 ляльок є в Оленки,
В Маринки їх теж 5.
Скільки ляльок у дівчаток?
допоможіть порахувать .
***
В різні ігри залюбки
Дружно грались малюки
4 дівчинки, 5 хлоп‘ят.
Скільки разом всіх малят.
***

2 ляльки Барбі є у Соні
І в її подруги Тоні.
Напевно, добре знаєш ти
2 ляльки і 1 - то буде 3.
***
9 дружніх дітлахів
У схованки грались.
Залишився 1.
Скільки сховалось?




5 машинок у Мишка,
2 машинки у Сашка.
Підкажіть, будь ласка, їм
Скільки всіх машинок … (7)
***
Вова залюбки вибирав гуртки.
Все було не те…
Нарешті обрав – карате.
Вивчив 7 прийомів,
Потім ще 12.
Скільки буде їх разом? А буде (19)
***
Цю фігуру кожен з вас
повинен добре знати,
Серед інших фігур
Швидко пізнавати.
В ній 4 сторони однакової довжини
Впевнено промовив Гнат:
«Ця фігура – квадрат»
***
Катя зовсім ще мала, любить вихвалятись
6 +6 це буде 15.
Хто нам допоможе,
помилку знайти зможе?
***
В дитсадочку залюбки
Забавлялись малюки.
3 машинки,
Ляльок 5,
2 ведмедика на стільчику сидять.
Діти крикнули: «Ого!»
Скільки іграшок всього?
***
Кожен хлопчик точно знає,
Як Андрій Шевченко
Голи забиває -
1 гол та ще 2,
Це, звичайно, справжня гра.
Від радості не має слів
Скільки всіх голів?
***


На ракеті 5 малят
В космос полетіли.
6 маленьких інопланетян
там вони зустріли.
Лунав веселий сміх
Скільки їх усіх?
***

У дівчинки Ірини
2 жовтенькі мандарина,
А в хлопчика Романа
4 банана.
В його брата Гната
2 стиглих граната.
Гарно попрацюйте,
Ви фрукти порахуйте.




Зразки  завдань олімпіади з математики

1 клас

1.     У трьох братів по 2 сестри. Скільки всього дітей у родині? Обведи правильну відповідь.
5; 9; 6.

2.     Що важче: 1 кілограм вати чи 1 кілограм заліза?
Вата; залізо; однаково.

3.     Горіло 7 свічок. Дві свічки погасли, а решту залишили освітлювати кімнату. Скільки свічок залишилось? Обведіть правильну відповідь.
7; 2; 5; 0.

4.     З-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки котів у дворі? Запиши відповідь.

5.     На двох полицях 20 книжок. На верхній полиці на 6 книг більше, ніж на нижній. Скільки книжок на кожній полиці? Обведи правильну відповідь.
10  і 16; 7 і 13; 20 і 6.

6.     Скільки кінців у 4 палиць? Запиши відповідь.

7.     Колоду розпиляли на 3 частини. Скільки розпилів зробили? Обведи правильну відповідь.
3; 2; 4.

8.     На одній шальці терезів 5 однакових яблук і 3 однакові груші, на іншій чаші – 4 таких самих яблука і 4 груші. Терези перебувають у рівновазі. Що легше: яблуко чи груша? Запиши відповідь.

9.     На дереві сиділи три пташки. До них прилетіли ще дві пташки. Кіт підкрався й схопив одну пташку. Скільки пташок залишилося на гілці? Обведи правильну відповідь.
3; 5; 4; жодної.

10.                       Сума трьох парних чисел дорівнює 12. Напиши ці числа, якщо відомо, що доданки не рівні між собою.
_____ +_____ +_____= 12.

Немає коментарів:

Дописати коментар