БЛОГ БОЙКО ВАСИЛИНИ
ПЕТРІВНИ
30.03.2020р.
5. Однією прямою лінією поділи прямокутник на:
а)
два трикутники; б)
два чотирикутники;
в)
трикутник і чотирикутник; г)
трикутник і п’ятикутник.
6.
Як знайти центр паперового круга, якщо немає ніяких
допоміжних заобів?
7. Від паперового квадратика відрізали один кут. Скільки
стало кутів?
Теотретичний матеріал
Геометричний матеріал є складовою
частиною курсу математики початкової школи. Він не виділяється в самостійний
розділ, а входить до програми кожного року навчання.
Роль математики в розвитку логічного мислення винятково
велика. Причина настільки виняткової ролі математики в тому, що це найбільш
теоретична наука з усіх досліджуваних у школі.
Вивчається
геометричний матеріал в основному на рівні ознайомлення: ніякі правила й
визначення не заучуються, учні вчаться практично розрізняти геометричні фігури,
порівнювати їх, зображати на папері, вимірювати довжину відрізків,
обчислювати периметри й площі прямокутників і квадратів.
Як показує досвід, у
шкільному віці одним з ефективних способів розвитку мислення є вирішення
школярами нестандартних логічних задач.
Значне місце питанню
навчання молодших школярів логічним задачам приділяв у своїх роботах
найвідоміший вітчизняний педагог В. Сухомлинський. Суть його міркувань
зводиться до вивчення й аналізу процесу вирішення дітьми логічних задач, при
цьому він дослідним шляхом виявляв особливості мислення дітей.
От одна із задач, що діти вирішували в школі Сухомлинського: "З одного
берега на іншій треба перевезти вовка, козу і капусту. Одночасно не можна ні перевозити,
ні залишати разом на березі вовка і козу, козу і капусту. Можна перевозити
тільки вовка з капустою чи ж кожного "пасажира" окремо. Можна робити
скількох завгодно рейсів. Як перевезти вовка, козу і капусту, щоб усе обійшлося
благополучно?"
Цікаво, що задача про вовка, козу і капусту докладно проаналізована в книзі
німецького вченого А. Ноумана "Прийняти рішення - але як?", де в
популярній формі викладені основи теорії прийняття рішень. У книзі наведена
картинка, на якій зображені вовк, коза і капуста на березі ріки, а також
графічна схема рішення задачі, що відбиває стани "пасажирів" на обох
берегах, а також переїзди через ріку туди і назад. Тим самим жартівна задача є
першою ланкою в побудові серйозної математичної дисципліни.
Немає коментарів:
Дописати коментар