Логіка

БЛОГ БОЙКО ВАСИЛИНИ ПЕТРІВНИ


30.03.2020р.







5. Однією прямою лінією поділи прямокутник на:
а) два трикутники;                                    б) два чотирикутники;
в) трикутник і чотирикутник;                 г) трикутник і пятикутник.
6. Як знайти центр паперового круга, якщо немає ніяких допоміжних заобів?
7. Від паперового квадратика відрізали один кут. Скільки стало кутів?
Теотретичний матеріал
Геометричний матеріал є складовою частиною курсу мате­матики початкової школи. Він не виділяється в самостійний розділ, а входить до програми кожного року навчання.
Роль математики в розвитку логічного мислення винятково велика. Причина настільки виняткової ролі математики в тому, що це найбільш теоретична наука з усіх досліджуваних у школі.
Вивчається геометричний матеріал в основному на рівні ознайомлення: ніякі правила й визначення не заучуються, учні вчаться практично розрізняти геометричні фігури, по­рівнювати їх, зображати на папері, вимірювати довжину від­різків, обчислювати периметри й площі прямокутників і ква­дратів.
Як показує досвід, у шкільному віці одним з ефективних способів розвитку мислення є вирішення школярами нестандартних логічних задач.
Значне місце питанню навчання молодших школярів логічним задачам приділяв у своїх роботах найвідоміший вітчизняний педагог В. Сухомлинський. Суть його міркувань зводиться до вивчення й аналізу процесу вирішення дітьми логічних задач, при цьому він дослідним шляхом виявляв особливості мислення дітей.
От одна із задач, що діти вирішували в школі Сухомлинського: "З одного берега на іншій треба перевезти вовка, козу і капусту. Одночасно не можна ні перевозити, ні залишати разом на березі вовка і козу, козу і капусту. Можна перевозити тільки вовка з капустою чи ж кожного "пасажира" окремо. Можна робити скількох завгодно рейсів. Як перевезти вовка, козу і капусту, щоб усе обійшлося благополучно?"
Цікаво, що задача про вовка, козу і капусту докладно проаналізована в книзі німецького вченого А. Ноумана "Прийняти рішення - але як?", де в популярній формі викладені основи теорії прийняття рішень. У книзі наведена картинка, на якій зображені вовк, коза і капуста на березі ріки, а також графічна схема рішення задачі, що відбиває стани "пасажирів" на обох берегах, а також переїзди через ріку туди і назад. Тим самим жартівна задача є першою ланкою в побудові серйозної математичної дисципліни. 


Немає коментарів:

Дописати коментар