Читання

https://ua.mozaweb.com/mblite.php?cmd=open&uf_id=99525

Читацьке літо-2020

1) Леся Воронина "Нямлик і балакуча квіточка"
https://drive.google.com/file/d/1wZAh2j1QvB47yBfIWlm-5I9fRasR8tB_/view

2) О.Буцень "Наше відкриття"

3) Всеволод Нестайко "Суд у цирку"

4) Брати Якоб і Вільгельм Грімм "Шипшинка"

5) Г.М. Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії"




Список рекомендованої літератури для  читання влітку 2020р.
2 клас. 

1.Юрій Ярмиш  « Місто дружніх майстрів»
2.Всеволод Нестайко « Суд у цирку», «Олексій, Веселик і Жарт-Птиця»
3.Олег Буцень « Наше відкриття»
4. Ярослав Стельмах « Ловись, рибко!»
5. Брати Якоб і Вільгельм Грімм « Шипшинка»
6. Карло Коллоді « Пригоди Піноккіо»
7.Астрід Ліндгрен « Про Карлсона, що живе на даху»
8.Володимир Мартинов. «Як Колобок визволяв принцесу з лап дракона Ковтай-не-Жувавши»
9. Оксана Лущевська. «Втеча»
10. Г. М. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», «Злочинці з паралельного світу»
11. Олекса́ндр Дерма́нський «Чудове Чудовисько»
12. Лариса Ніцой «Дві бабуськи в незвичній школі або скарб у візку»
13. Леся Вороніна « Нямлик і балакуча квіточка»









Вівторок, 5 травня
Тема. Спонукальні окличні речення
Добрий день, діти! Сьогодні піде мова про спонукальні окличні речення.
Зверни увагу, що спонукати до дії можна з неокличною інтонацією. Наприклад, коли дитину зранку будять, то тихенько кажуть:
-Прокидайся, дитинко, час вставати. (В кінці такого речення ставлять крапку.)
Але спонукати до дії можна і з окличною інтонацією. Наприклад:
-Не торкайся розетки!
-Обережно переходь вулицю!  (В кінці таких речень ставлять знак оклику)
Прочитай з відповідною інтонацією
спонукальні окличні речення у казках:


Зверни увагу, які саме слова спонукають у казках до дії: не їж, заспівай, пустіть, гляньте, візьміть, не лежи, поможи, порятуй. 


Виконай тести «Спонукальні окличні речення»:


Урок завершено!


Вівторок, 28 квітня
Тема. Питальні речення. Діалог

Діти, запрошую до навчання! Сьогодні для тебе ВІДЕОУРОК .

Крок1 Натискай на перегляд  і зроби його на повний екран.
·                 ·        слухай уважно інструкції вчителя
·        усно відповідай на питання
·        міркуй


Крок2 Надішли відео, як ти інтонаційно читаєш цей діалог. Не забувай про питальну інтонацію в питальних реченнях.

Бажаю успіхів! Якщо будуть запитання, пиши або дзвони!





Вівторок, 21 квітня
Тема. ПОНЯТТЯ ПРО РЕЧЕННЯ

1)  Пригадай, що ми вже знаємо про речення.


1)  Розгорни підручник на с.70, кілька раз прочитай правило.
2)  Виконай усно вправу 1.
Вправа 4    ПОПРАЦЮЙ З ТЕКСТОМ
-        Пригадай, які розділові знаки можуть стояти в кінці речення. Чому?
-        Як встановити межі речення? Що треба знати? (дивись у правило)
-        прочитай текст у підручнику на с. 70, завдання 4.
-        Про які квіти  іде мова?
-        Чому не можна зривати першоцвіти?
-        Відредагуй речення: постав розділові знаки в кінці кожного речення. Пригадай, що речення виражає закінчену думку.
3)  ПИСЬМОВО виконай вправу 4, вправу 5 на с.70

Бажаю успіхів!



Середа, 15 квітня

Тема. Підсумок по темі "Слово"

-Вітаю,діти! Сьогодні завершуємо вивчення теми "Слово". Ми працювали з іменниками, прикметниками, дієсловами, дізналися про службові слова. Пропоную перевірити здобуті знання. 
Виконайте тест. Завдання читайте повільно і вдумливо. До запитань може бути дві правильні відповіді. Будьте уважні. Якщо готові, розпочинайте! 
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=690285

Бажаю успіхів!


Вівторок, 14 квітня
Тема. Службові слова. Комікс. «Поквапся, Ніколасе» (за Жілем Тібо)

Вітаю вас, діти! Памятаєте, як ми читали про Ніколаса в оповіданні «Так багато книжок»? Там хлопчик з книг дізнавався, «як в’язати із шнурівок найкращі в світі банти», «як правильно чистити зуби», «як доглядати за котом» і багато чого іншого. Є ціла серія книг про хлопчика Ніколаса. Написав їх канадський письменник Жаль Тібо.



 -Сьогодні ви дізнаєтеся, які щоденні справи чекали на  Ніколаса. За книгою «Поквапся, Ніколасе!» було створено комікс. 
Пропоную вам його прочитати у підручнику «Українська мова та читання» на с.68.

Робота над тестом (усно):
-Як ти вважаєш, що могло бути у неділю?
-Придумай свою кінцівку комікса.
-Яка тема комікса?(Про що розповідається?)
-Яка головна думка?
-Хто головний герой?
-Знайди службові слова у тексті комікса.

Запамятай! Службові слова-це маленькі слова, до яких не можна поставити запитання. Вони служать для звязку слів у реченні.
Увага! Не всі маленькі слова - службові. Наприклад, слово «я»-хоч і маленьке, але до нього ставимо запитання хто?

Закріпи знання про службові слова у ПЗ «Розумники» (частина 5, блок 5 )

Зичу вам гарного настрою і плідної праці!


Вівторок, 7 квітня
Тема. Уживання слів-назв дій у поетичних творах. Тарас Шевченко «Світає, край неба палає…»
Вітаю вас, діти! Сьогодні будемо працювати над віршем Тараса Шевченка «Світає, край неба палає…».
ДОВІДКА:
Ø    вірш «Світає, край неба палає…» - це уривок з поеми «Сон»;
Ø   Т.Шевченку було 30років, як він написав цю поему;
ПРИГАДАЙ  дещо із життя видатного поета:
   - Т. Г. Шевченко прожив лише 47 років, із них 24 роки був кріпаком, 10 — в  засланні і лише 13 — на волі...
   - переглянь мультфільм

Послухай вірш:    https://www.youtube.com/watch?v=h_WN8Faxpg8
ПРОЧИТАЙ вірш самостійно: с.64

Дай відповіді на запитання:
-Яка тема вірша? (тобто про що розповідається)
- Як ти вважаєш, яку частину доби описано у вірші?
—Які дерева згадує поет? Яку пташку?
—Із ким порівнює автор тополі?
- Який настрій вірша?

УСНО:
1.Гра «Доберіть антоніми» (слова з протилежним значенням)
 Темний — світлий; зустрічає — проводжає; тихо — ………...;
 чорний — ...........;  ранок — …..... ; угору — …….; говорить — .........; сміється — ...
2. Добери синоніми (слова близькі за значенням) до слова сторожа.
3. Назви, які у вірші слова називають дію?
4.Прочитай вірш ще раз виразно, як диктор телебачення.

Будь уважним: Які дієслова вжито у переносному значенні?
Наприклад: край неба палає – слово палає вжито у переносному значенні.
( Бо палати - означає горіти. А хіба небо горить вогнем? Ні. Просто воно зранку червоне, ніби вогонь). ЗНАЙДІТЬ ЩЕ дієслова, вжиті у перносному заченні.

Перевір, чи уважним ти був читачем. Пройди тестування:

Молодець! Гарного дня!




Середа, 1 квітня
Тема. Оповідання. Заголовок
Вітаю вас, діти! Розгорніть підручник на с.58.
Чи можеш ти здогадатися, про що піде мова у тексті? Так, не вистачає заголовка, який би дав нам «підказку». Прочитай уважно оповідання і подумай, який заголовок можна було б дати? Читаючи, можеш зустріти незрозумілі слова. Скористайся довідкою:
          Пандус
             



 Спортивні конуси     
             Баскетбол

Перевір себе, чи уважно читав(-ла) оповідання. Виконай тестування:



Вівторок, 31 березня
Тема. Оповідання. Головний герой. Дискусія. Про моє хобі
Вітаю вас, діти! Вчора ви ознайомилися із текстом «Про моє хобі», дали письмову відповідь про своє хобі у Biber. Прочитайте ще раз уважно текст. Перевіримо, на скільки ви були уважними читачами. Пропоную виконати тестові завдання. Пройдіть за посиланням:
ПИСЬМОВО: вправа на с.57(внизу)
Утвори і запиши пари слів і сполучень слів. Обведи дієслова.
Футбол, чирлідинг, квілінг, вишивання, готування,
 робототехніка, блог.
Бити м’яч, танцювати для підтримки команди, створювати вироби з паперу, вишивати хрестиком, готувати страви, створювати робота, писати в блозі.
УВАГА ! Писати у зошиті з укр.мови!

Наприклад: Футбол – бити м’яч, чирлідинг- танцювати для підтримки команди…



30.03.2020р. Українська мова.Читання
Тема: "Оповідання. Головний герой. Про моє хобі"
1. Уважно прочитай оповідання у підручнику "Українська мова та читання" на с.56-57.
2. Яка тема і головна думка?
3. Зверни увагу на те, що означають такі слова: чирлідинг, тайм.
4. Подумай, чи є у тебе хобі? Напиши мені у вайбері, яке саме маєш хобі(одним реченням).



Шість порад для батьків, які хочуть спонукати своїх дітей читати, від Джефа Кіні — не просто письменника та розробник відеоігор, а ще й татка двох хлопців, які навчаються у середній школі.

Заохочуйте читання задля розваги

Дорослі читають для задоволення та веселощів. З раннього віку діти роблять так само. Але мені здається, що ми, дорослі, коли прагнемо заохотити дітей до читання, часто забуваємо про це та нехтуємо розважальним елементом. А дарма. Тож подбайте про те, щоби ваші діти, читаючи, насолоджувалися та розважалися. Крім того, переконайтесь у тому, що вони знаходять героїв, з якими можуть себе співвідносити. Я зробив Ґреґа Хефлі недосконалим, і багато дітей, здається, відчули з ним зв’язок.

Інтереси дитини передусім

Задовольняйте інтереси дитини, навіть якщо вони відрізняються від ваших. Наприклад, сучасні діти, які навчаються у п’ятому та шостому класі, часто захоплюються популярною грою Minecraft. І зараз є справді багато літератури, пов’язаною із Minecraft. Отож, якщо ви дасте їм те, чим вони справді цікавляться, вам легко вдасться зацікавити їх читанням.

Радійте, якщо дитина читає, навіть якщо це не книжки

Читати можна у безліч способів. Не лише книжки, але й періодичні видання, Інтернет тощо. Я закохав своїх дітей у комікси, які любив у дитинстві, читаючи їм видання з батькової колекції. Особливо — комікси Карла Баркса, який вигадав Дональда Дака та Дядька Скруджа. Я читав саме їх через те, що вони містять справді гарні історії (я ніколи не захоплювався коміксами про супергероїв). Історії для читання ми маємо на нашому дитячому сайті Poptropica. На цьому сайті відвідувачі можуть вчити історію та культуру, але акцент усе одно на веселих і гарних оповіданнях. Я знаю, що батьки нині дуже переймаються тим, скільки діти проводять часу за екранами. Для своїх дітей ми ставимо ліміт у одну-дві години на день. Але не варто забувати, що не весь екранний час рівнозначний.

Знайдіть авторів, яких любить ваша дитина

Коли я був маленький, у мене було не дуже багато варіантів. Я читав книжки моєї сестри — книжки Джуді Блюм і Беверлі Клірі мені подобалися. Але зараз у дітей є справді широкий вибір. Я б рекомендував щось із Кейт ДіКамілло, зокрема книжки «Флора і Улісс» і «Пригоди мишеняти Десперо», із Лінкольна Пірса («Нейт Усемогутній») або з серії Стефана Пастіса «Епік Фейл» («Timmy Failure»). У будь-якому разі, сьогодні для кожного та кожної знайдеться свій автор чи авторка. І, як на мене, завдання батьків — спрямувати своїх дітей у правильному напрямку.

Дайте дітям книжки з малюнками

Читацький шлях дитини пролягає від книжок-картинок до чаптербуків без ілюстрацій. Навіть як дорослий, я, читаючи хай і щось на кшталт «People», хочу бачити картинки — як винагороду за зусилля. І мені здається, що діти так само. 

Додайте гумору!

Я роблю свої книжки смішними, додаючи до них елементи мультиплікації. Я намагався пробитися у світ коміксів і мультиплікації, але, коли мені не вдалося, я перемкнувся на книжки. І мені пощастило — мене дуже добре прийняли.
дитяче читання, батьки, поради з читання, популяризація читання, діти і книжки, секрети дитячої літератури, сторітайми, виховання, розвиток культури, навчити дитину читати, Джеф Кіні

_______
Сподіваємося, ці простенькі поради популярного письменника стануть вам у пригоді та допоможуть вашим школярам відкрити чи перевідкрити для себе чарівний світ літератури. І не забувайте, що навіть уже майже дорослі діти все ще потребують читання вголос і гарного прикладу від своїх батьків.

ПАМ'ЯТКА ЧИТАЧЕВІ

Люба дитино! До тебе це слово! 
Перед тобою – скарбниця чудова,
Мудрих порад невичерпне джерельце,
Книгу люби і душею, і серцем. 
Не гоже бруд заносити в науку –
Протягуй книзі лише чисті руки.
Друг твій – книга – буде гарним,                                                                                                 І новеньким, і охайним,                                                                                                              А для цього будь уважним,                                                                                                      Не забувай речей в ній зайвих. 
Якщо ти хочеш книгу всю читати,
Не змушуй сторінки в ній випадати,
Відтак книжки не слід перегинати.
Краще витрати хвилину,                                                                                                             Та візьмися й до пуття,                                                                                                           Попідклеюй всі сторінки,                                                                                                            Книзі дай нове життя! 
Візерунчасту закладку                                                                                                                 Книзі подаруй на згадку.                                                                                                             Ще й обкладинку вдягни,
Життя книзі збережи!

 Єдині вимоги до учнів щодо використання та                         збереження підручників

§  Пам’ятай, що бережливе ставлення до книги – завдання державної ваги;
§  одержавши підручник, обгорни його;
§  слідкуй за чистотою книги, не читай під час їжі, не бери брудними руками;
§  не загортай сторінок, а користуйся закладкою;
§  не роби на сторінках підручника поміток, записів тощо;
§  не клади в книгу олівці, інші товсті предмети: від цього рветься палітурка;
§  читаючи підручник, не згортай його палітурками одна до одної: від цього сторінки підручника розпадаються;
§  слідкуй за станом книги, своєчасно ремонтуй її;
§  пам’ятай: підручник повинен служити учням не менше 5 років і бути чистим, цілим;
§  у кінці навчального року своєчасно повертай підручник своїй рідній школі тільки у відмінному стані, бо на нього чекають твої молодші товариші;
§  бережи свого вірного, мудрого друга – книгу!
ЗАПОВІДІ ЧИТАЧА
1.            Пам’ятай, що читання - одна з найважливіших, найпотрібніших, найсерйозніших робіт, не „між іншим”.
2.            Навчися користуватися змістом.
3.            Хоча б одну з читаних тобою останнім часом книг читай із закладкою, повертайся іноді до прочитаного.
4.            Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин.
5.            Закриваючи книгу (навіть прочитавши тільки частину її), подумай, що запам’яталося, схвилювало, налякало, утішило, вразило,     здивувало.
6.            Постарайся самостійно розібратися у всьому, пояснення незрозумілих слів шукай у тлумачних словниках.
7.            Книга добре і надовго запам’ятовується, якщо її зміст розповісти другові, батькам.
Всі професії важливі

Шановні батьки!
Під час вимушених канікул (карантин) важливо, щоб діти щодня читали додаткову літературу. Адже читання розвиває пам'ять, логіку, мислення, збільшує словниковий запас, покращує концентрацію, робить людей більш творчими.
Кожен прагне, щоб наші діти зростали щасливими, здоровими, освіченими. Один із шляхів досягнення бажаної мети – читання. Книжки – це найдорожчий скарб у світі, бо в них зібрано всю мудрість людства, досвід багатьох поколінь, в них знаходяться відповіді на найрізноманітніші запитання: «Що? Де? Коли? Чому? Як?».

Рекомендовані вірші напам'ять:
Наталя Забіла "Зірочки";
Ліна Костенко "Шипшина важко віддає плоди..."

Позакласне читання:
За творчістю Наталі Забіли.
"На шлях я вийшла ранньою весною" (за творчістю Лесі Українки).

Немає коментарів:

Дописати коментар